Dette var en uke med fredag og lørdag formiddag.
Fredag formiddag var jeg med på oppsatart av SS3. Det var ganske anderledes å skulle starte den opp når den var kald på grunn av en planlagt stopp en når vi startet opp den gangen etter et utfall. Tror noe av oppfatelsen min av at det var mye roligerer var for de det ikke var totalt ukjen og det var "bare" en fabrikk å starte opp. Forige gang jeg var med hadde SS1 og SS3 duttet ut på en gang dermed ble det flying på begge fabrikekne når det var mulig å få startet opp SS3 etter at vi hadde startet opp SS1. Det er en grunn til at SS1 skal startes først, men den er jeg ikke sikker på. (får spørre om det senere). Mye av oppsatren tok tid og vi hadde tid. Det var fordi fabrikken var kald og måtte varmes fositg opp for å forhindre at ting ble ødelagt av den plutselige varme. Dette var også for å ta hensyn til ekspanderingen slik at den skulle bruke litt tid på å utvide seg slik at det ikke oppsto skader på grunn av den. Når vi skulle tenne brennerne måtte vi bruke brennende hydrogen for å varem opp katalysatornettene slik at reaksjonen kunne begynne for når den først går så går den. Det er mye som skjer under oppstart og det er vanskelig å få fortalt alt som burde nevnes. Men i hvertfall følgges et skjema som sier i hvilken rekkefølge ting skal gjøres.
Lørdag:
På lørdag var det en rolig dag fabrikken var helt opp å gå. Vi gikk vanlig runder uten mye annet å gjøre. Jeg og linn jobbet litt med tegninger til framføringene vår siden hun skulle ha en den dagen. Uten om dette var det litet som skjedde. Linns framføring var lærerik fordi den var om ammoniakkfordamperen og reguleringen av den.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar