lørdag 28. mai 2011

Uke 19


Denne uka var jeg 50 % sykemeldt og hadde halve dager. Vi var på disp. og fikk i oppgave å skulle rydde nede i fangdamen rund ammoniakk tanken. Siden jeg ikke fikk anstrenge meg kunne jeg være entrevakt å passe på noe som er rolig. Men før vi kunne sette i gang måtte vi av gårde for å kjøpe utstyr trodde vi, vi hadde fått beskjed om at det var mye kratt som måtte ryddes, og fangdamen har et mål på ca 70mål. Så her måtte man jo til med noe. Så tida jeg var på jobb den dagen gikk med å være rundt å se om vi fant noe vi kunne kjøpe sånn at vi kunne bruke det sikkert. Om man skal bruke kraftig motorisert ryddeutstyr og lignende på arbeid må man nemlig har kurs for å kunne gjøre det, og vi trengte noe alle kunne bruke, til slutt endte vi opp med noen manuelle hekksakser. Da var dagen over for meg, men siden vi hadde slitt med å finne noe brukelig skulle de bort for å se hvor ille det egentlig var.
På fredag dro vi bort for å rydde rundt ammoniakk tanken, det hadde vist seg at det største krattet ikke sto langs kanten av tanken som var der det skulle ryddes nå og at det holdt med en godt slipt hjå. Dette var noe han ene hadde hjemme og tok med slik at han kunne få ryddet. På vei til tanken var vi å hentet pusteluftsutstyr som vi tok med og bort. Vi måtte ikke ha det på oss, men vi måtte ha det med oss. Vi måtte også ha en ammoniakk måler med oss slik at vi kunne oppdag om det begynte å lekke noen stand. Dette var en jobb som var ganske sikker i grunn, men det er viktig å ha medseg det utstyret. Jeg måtte passe på å kunne se han som ryddet hele tiden, og siden tanken var rund og jeg ikke kunne gå ned i fangdamen for å følge med, måtte man ta pauser slik at jeg kunne få forflyttet meg til andre trapper rundt slik at jeg hele tiden kunne se ham. Og jeg hadde med meg radio så om det skulle skje noe skulle jeg varsle inn til kontrollrom og vente til det kom flere til. Jeg hadde ikke lov til å skulle prøve å hjelpe til om det skjedde noe med han nede i fangdamen, for om jeg gjorde det uten at det var flere til stede var det ingen som ville passet på meg. Dette tok hele den tiden jeg var der denne dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar